Regulamin Bloga

Regulamin Bloga:
1.Nie kopiuj treści notek!
2.Nie przeklinaj i nie obrażaj innych.
3.Zdjęcia można kopiować, nie można tego zrobić jeżeli przy zdjęciu pisze: DON'T COPY!
4.Nie podszywaj się pode mnie i innych.
5.Miło jak zostawisz komentarz, polecisz blog i dołączysz do obserwatorów.

Jeżeli wkleisz avatar mojego bloga na swój blog do każdej notki napiszę ci komentarz!

sobota, 17 marca 2012

Nagłówki :)


Witam szanownych czytelników. Ogłosiłam, że mogę robić nagłówki, ale kilka osób prosiło by napisać jak je się robi. Więc zaczynamy :-)

Krok 1.
Wchodzimy na stronę: http://www.gimpuj.info i pobieramy Gimp 2.6 dla Windows (chyba, że macie inny system, pobieracie inny). Instalujemy program i uruchamiamy go. Radzę też poszukać na YouTube jak zmienić język w Gimpie na polski.

Krok 2.
Klikamy PLIK i Nowy. Ja ustawiłam szerokość na 640, a wysokość na 400. Generuje nam się nowa kartka.

Krok 3.
Klikamy okno Przybornik i wybieramy szary kwadracik, czyli Gradient. Wybieramy jakiś kolorowy, np. złoty lub tęczowy. I zaznaczamy kreską na naszej kartce. Staje się ona wtedy wybranego koloru.

Krok 4.
Obrazki, które mają być w nagłówku trzeba najpierw zapisać na komputerze. W Gimpie klikamy PLIK i Otwórz. W następnym oknie otwiera nam się obrazek. Wtedy zaznaczamy np. kółkiem, prostokątem lub odręcznie kawałek, który chcemy na nagłówku. Zaznaczony element kopiujemy.

Krok 5.
Przechodzimy do obrazku z naszym tłem (gradientem). Tam klikamy WKLEJ (CTRL + V). Gdy obrazek nam się wklei klikamy na niego prawym przyciskiem myszy i wybieramy WARTSTWA, a następnie NOWA WARSTWA. Obrazek możemy przenieść lub przeskalować.

Krok 6.
Następnie wybieramy gumkę i będąc na tej wklejonej warstwie zmazujemy np. tło z wklejonego obrazka. W związku z tym pokazuje nam się gradient i nie ma brzydkich przejść między obrazkami. Obrazków można wkleić kilka i zawsze dodawać Nową warstwę i potem wymazywać to czego nie chcemy.
Wygląda to tak:

 Efekt gumkowania wygląda tak:
Obrazki dodajecie jakie chcecie, ile chcecie, gdzie je umieszczacie i jakiej są wielkości to wszystko zależy od was. Gradient na tle również.

Krok 7.
Jak macie wszystkie obrazki wybieracie na Przyborniku ikonkę tekstu. Wybieracie wielkość i czcionkę. Warto umieścić adres bloga i napis typu: Zapraszam. Co napiszecie zależy także od was.

 Krok 8.
Jeżeli wszystko jest gotowe zapiszcie obrazek.

Uwaga! Żeby dodać go na bloga musicie zrobić screen. Naciskając klawisz Prt Sc Sys Rq. Wtedy wklejacie go do Painta i wycinacie tylko nagłówek. Robicie Nowy arkusz i wklejacie. Zapisujecie i taki dodajecie.

Mój skończony nagłówek wygląda tak, zrobiłam go dla Maxika ;] Maxik ma super bloga i zawsze komentuje moje notki, a więc proszę:
Nie musisz go na blogu umieszczać, ale to taki prezent :D

Jeżeli coś wam nie poszło piszcie w komentarzach lub na moje GaduGadu. Mam jednak nadzieję, że pomogłam.

11 komentarzy:

  1. Thx :* Naprawdę pomogłaś,a ja już zabieram się do robienia nagłówku na swój blog.

    OdpowiedzUsuń
  2. jej,świetny (: mam go już (:

    OdpowiedzUsuń
  3. Krokodyle Lubią Ziemniaki17 marca 2012 23:21

    Ten nagłówek dla Maxika po prostu cudny :) a poradnik świetny...

    OdpowiedzUsuń
  4. I like pizza :D17 marca 2012 23:38

    Ja bym nad takim czymś siedziała dwie godziny i by mi nie wyszła równie dobre jak twoje. W ile to robiłaś?

    OdpowiedzUsuń
  5. W lewym dolnym rogu to Mheetu?
    Fajne:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
  6. super
    masz blga tylko zrobiłam jak wkleić na bloga proszę pomurz

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja swój zrobiłam w paincie☺ tylko nie wiem co zrobić żeby było to widać. Bo tak to go widać tylko w wersji na komputer

    OdpowiedzUsuń